LÅNGHELGEN


bild från stugan, tagen förra våren


Det har varit rysligt skönt att ha en ledig dag!
Onsdags bjöd på en tur till stan där jag hittade en jacka för 5:-, och det hängdes med Josefine, Stina och Lovisa i ca fem minuter innan det bar av till träning på Eddahallen. Efter den följde jag med Sara hem och fick äta där och sen blev det träning igen. Denna gång på Nordanå med det nystartade basketlaget för killar i högstadiet. REAL PAIN till trots, det var fasligt kul. Killaget hade ett helt annat tempo och jag måste säga att de, pinsamt nog, skulle vinna över KFUM tjejer -94 i en match om de fick chansen. SOrry gums, men ni vet ju att vi är bäst iaf.
Fast Sara och jag tog killarna i allt som hade med skott och skytte att göra, och det var ju tur, annars skulle det bli lite pinsamt..

Torsdag - stina i köket, panik, skratt, smulor, kladdiga muffins :) träning på nordanå och sen kom Tanya. Det var länge sen vi var med varann, pratade och skrattade, har saknat det!

Fredagen, vår heliga, lediga dag, åkte jag med mams och paps till umeå för att  titta till stugan. Vi tittade på stugan i ca fem minuter, sen åkte vi in till stan och åt och shoppade. Kom hem vid halv sex, åt hämtmat från Kriti och sen ringde Stina. Hon undrade om jag vill med på en dansföreställning av elever som gick andra året på dans-estet och det ville jag såklart.
Föreställning var bättre än jag trodde, det blev aldrig tråkigt eller stelt som det lätt kan bli. 
Det var bra koregrafier, duktiga och framför allt inlevelsefulla dansare och smårolig "pausunderhållning". Eleverna såg ut att ha så kul när de stod på scen, och jag önskade för 1000 gången medans jag satt där att jag själv kunde dansa.
Det kan jag inte, då jag sorgligt nog har noll procent koordination eller grace i kroppen. 
okeej, onödigt långt inlägg, nu är det SLUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0