nehepp

Min moder hade ändrat sig angående filmen. Det hade plötsligt blivit för sent då vi två imorgon ska ta bussen upp till det bedårande Piteå för att hälsa på mormor och morfar. Bussen går nämligen kl 08.15. Jag skämtar inte.
Men det känns ändå inte förfärligt att hälsa på, speciellt inte då morfar min inte mått så bra på sista tiden. Så nu laddar jag mobilen med Kent och Blondie för ultimat lyssning på det obekväma sättet i kustbussen och tar med  min kära Valborg som sällskap. Äldre människor är rätt intressanta om de väl börjar prata om saker som var förr, saker som betytt mycket för dem. De har ju upplevt så mycket, och levt rätt länge och med tanke på hur nittiotalet utvecklats i raketfart måste ju de ha varit med om en hel del. Tänk så coolt, det levde ju när vi 90-talister inte ens var påtänkta! Nån som förstår hur jag menar? Jag kan dra en historia om hur min morfar åkte motorcykel över till norge och allt som hände honom där, men jag beskonar er det tills vidare iaf.
Kommer hem vid sju kanske nån gång, smsa om nån vill hitta på nåt? tjoosvejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0