21 januari

just nu sitter jag med en varm kopp knäck-te i handen och en grå, nedbantad katt i knäet. det är mörkt ute och jag lyssnar på radiohead. vid sådana här tillfällen är det lätt att bli lite melankolisk, men jag är lycklig!
ORSAKEN är ett mail som landade i min inbox igår. det var ett mail som jag både sett fram emot och fasat inför att få. tanken på detta mail har fått mitt tonårshjärta att slå extraslag av skräckblandad förtjusning under en tre dagar och tre nätters lång, lång väntan.
det var mailet från Västerbottensteatern, mailet som bar svar om jag skulle få  medverka i uppsättningen av "Det susar i säven" i sommar.
mina förhoppningar var inte på topp. jag känner fortfarande att jag inte riktigt hade koll på vad jag gjorde under det där timmarna inne på västerbottensteatern, under auditionen.
men nu råkade det vara så att det stod, i mailet ( om jag har läst det väldigt många gånger nu, bara för att försäkra mig om att det inte är ett skämt eller min egen fantasi som spelat mig ett spratt...) att jag är uttagen medverka(som statist ungefär)!
jag skickade ett mail tillbaka för att bekräfta att jag fortfarande är intresserad av att medverka. jag passade då på att vara fruktansvärt oproffessionell genom att infoga tre :D sådana där smileysar i mitt svar. pinsamt.
om jag ska vara ärlig så är jag... förvånad, minst sagt!
MEN SAMTIDIGT SÅ GLAD SÅ GLAD SÅ GLAD! SÅ GLAD! förstås!
om någon ville veta.
hej

ps. JAG ÄR LYCKLIG!

Kommentarer
Postat av: elsa

GRATTIS LOVISA! :D:D

2010-01-21 @ 21:45:23
URL: http://eradal.blogg.se/
Postat av: evelina

vad roligt, grattis! :D

2010-01-22 @ 23:15:56
URL: http://evelinalindberg.blogspot.com
Postat av: tove

sjukt kul! :D

2010-01-24 @ 01:14:18
URL: http://heiarnold.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad kul daaaaaaarling! lycka till, glöm inte att finslipa dansen lite innan också hhahahahaha looooveyaaaaaaaahhhhhhhhhhh

2010-01-24 @ 11:18:12
Postat av: Gabbie

Åh grattis Lovisa :D Jag är jätteglad för din skull! Men jag kan inte låta bli att bli gladare för att du känner dig lycklig! :D Jag hoppas det sitter i länge, du förtjänar att vara lycklig! :)

2010-01-27 @ 11:00:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0